מחירי דיור מוגן ב2024

מחירי דיור מוגן לשנת 2024: השקעה בביטחון ואיכות חיים

דיור מוגן מהווה אפשרות נפלאה לאנשים המחפשים איכות חיים משופרת וביטחון אישי.  ככל שהאוכלוסייה מתבגרת, יותר ויותר אנשים שוקלים את המעבר לסביבת מגורים נעימה ואיכותית המותאמת לצרכיהם המשתנים ונהיים תובעניים יותר, סביבה המספקת שלווה נפשית ותחושת ביטחון. כשבודקים דיור מוגן אחד הנושאים הראשונים הוא מחירי דיור מוגן המהווים שיקול משמעותי בבחירה ומעבר לבית דיור מוגן

רבים מתושבי הערים הגדולות בישראל מתגוררים כיום בבנייני מגורים ישנים בלב העיר, שאינם מותאמים עוד לצרכיהם הייחודיים של האוכלוסייה המבוגרת. בניינים אלה חסרים מעליות, חדרי מיגון או גישה נוחה, ומהווים סיכון בטיחותי ואיום על איכות החיים. בערים הגדולות, האוכלוסייה המבוגרת מהווה כבר היום למעלה מ-15% מכלל התושבים.

אוכלוסיית ישראל גדלה בשנים האחרונות בקצב מהיר וכך גם מספר הקשישים בישראל הגדל בכל 5 שנים בכ-15%. כיום יש כ-1.2 מיליון קשישים המהווים 10% מהאוכלוסייה, וצפוי  שעד 2050 מספרם יגיע ל-2.5 מיליון, שהם כרבע מכלל האוכלוסייה. 

דיור מוגן בנוי ומותאם במיוחד עבור הדור המבוגר יכול לספק מענה לבעיה זו עבור רבים – החל מדיירים עצמאיים המחפשים בעיקר ביטחון, חברה ומגוון פעילויות חברתיות וכלה באנשים עם מוגבלות הזקוקים לליווי, תמיכה וטיפול רפואי צמוד. 

מחירי דיור מוגן ב2024

כמה עולה דיור מוגן ב2024? (Picture by Andrea Piacquadio pexels.com)

עבור רבים, המעבר לסביבת מגורים מוגנת ומותאמת יכול לשפר באופן משמעותי את איכות חייהם ולהקל על בני המשפחה. עם זאת, מדובר בשינוי משמעותי הכרוך גם באתגרים לא מבוטלים כגון ויתור מסוים על החיים המוכרים והשגרה, מעבר לסביבה זרה וחדשה, שיקולים כלכליים נוכח מחירי דיור מוגן ועוד. המעבר מחייב הסתגלות של הדייר וכל משפחתו למציאות חדשה.

דיור מוגן בישראל: הבחירה המובילה לאנשים בגיל השלישי והרביעי

האוכלוסייה המתגוררת בדיור מוגן בישראל היא כיום ברובה המכריע אנשים בגיל השלישי או הרביעי לחייהם. הגיל החציוני של הדיירים הוא כ-80 ומעלה, עם זאת, בשנים האחרונות אנו עדים למגמת "הצערה" מסוימת גם בקרב דיירי דיור מוגן, כאשר גיל הכניסה הולך ויורד.

תחום הדיור המוגן בישראל מתרחב בקצב מהיר בעשורים האחרונים. כיום פועלים ברחבי הארץ מאות בתי דיור מוגן המספקים מגוון רחב של רמות טיפול ומסגרות מגורים לאוכלוסייה המבוגרת. החל מדיור מוגן עצמאי הכולל בדרך דירות פרטיות מאובזרות ואזורים משותפים אחרים וכלה בבתי אבות סיעודיים המספקים טיפול רפואי צמוד ותמיכה במגורים לדיירים עם מוגבלויות וצרכים מיוחדים. 

עם זאת, קצב הגידול בביקוש לדיור מוגן עדיין עולה בהרבה על קצב גידול ההיצע, מה שיוצר מחסור במקומות הוותיקים והאיכותיים בתחום. כמו כן, בעקבות ההתרחבות המהירה של הענף קיימים כיום פערים גדולים ברמת השירותים, התשתיות ואיכות המגורים בבתי הדיור המוגן השונים.

מבחינה גיאוגרפית, ריכוז גבוה של בתי דיור מוגן נמצא במרכז הארץ ובאזורי הביקוש סביב גוש דן, ירושלים וחיפה, עקב הקרבה לשירותים רפואיים, למשפחות הדיירים ולריכוז אוכלוסין גבוה יותר של גילאי הזהב. רשת 'בית בכפר' היא החלוצה בתחום דיור מוגן בצפון ופועלת בהצלחה רבה באזור הכנרת עם 'בית בכפר חוף כנרת' השוכן בקיבוץ גינוסר על שפת הכנרת ונחשב לבית דיור מוגן מבוקש מאוד.

המעבר לדיור מוגן: שיפור משמעותי באיכות החיים וברמת הביטחון האישי

בית בכפר, רשת הדיור המוגן הגדולה והמובילה בישראל מציעה מגוון רחב של פתרונות מגורים ומסלולי תשלום גמישים שמטרתם להקל ולעודד את ההחלטה לעבור למסגרת של דיור מוגן. מסלול הפיקדון, השכירות והליסינג מאפשרים לכל אחד למצוא את הפתרון המתאים לצרכיו ויכולתו הכלכלית.

המעבר לדיור מוגן הוא צעד משמעותי עבור רבים, ובבית בכפר מבינים זאת היטב. על כן, אצלנו שמים דגש מיוחד על ליווי, יעוץ ותמיכה בתהליך קבלת ההחלטות, תוך מתן גמישות מרבית ופתרונות יצירתיים.

דיור מוגן ברשת בית בכפר לא מספק רק מענה לצרכים הפיזיים והבריאותיים המשתנים של הדיירים, אלא גם עונה על הרצון לחיים חברתיים עשירים ומלאים. הרשת מציעה מגוון פעילויות, אירועים ושירותים קהילתיים בתוך הקמפוסים שלה, ובכך הופכת את המעבר לדיור מוגן לבחירה אטרקטיבית עבור אנשים הרואים בחיים הרבה יותר מאשר הסתגלות למגבלות הגיל.

אמנם, המעבר לדיור מוגן כרוך לעיתים בהשקעה כלכלית משמעותית שיש להיערך אליה, אך היא מהווה בעיקרה השקעה באיכות החיים והביטחון של הדייר לשנים ארוכות קדימה. בית בכפר מציעה מגוון גדול של מסלולי תשלום, לרבות פיקדונות, שכירויות או ליסינג, שיכולים להקל משמעותית על נטל העלויות הכרוך במעבר עבור חלק מהדיירים.

בסופו של דבר, המעבר לדיון מוגן מהווה יותר מאשר עסקה כלכלית גרידא – היא מייצגת השקעה בביטחון אישי, בריאות טובה יותר ושגרה עשירה ומספקת בקרב קהילה תומכת. ואלו שווים הרבה יותר מכסף.

דיור מוגן בית בכפר: כשפתרונות גמישים ומגוונים נפגשים עם איכות חיים מתקדמת

ברגע שאדם מתלבט או עומד בפני ההחלטה לעבור לחיים בדיור מוגן, הצעד הראשון אותו מומלץ לעשות הוא סיור התרשמות מקיף במתחם הדיור המוגן הנבחר. סיור כזה הוא הדרך הטובה ביותר להכיר לעומק את הפרויקט עצמו, את סביבת המגורים, האווירה ואיכות החיים שהוא מציע. 

במהלך הסיור מומלץ לבקר בדירה לדוגמה, לראות את אפשרויות העיצוב והריהוט ולנסות לדמיין את עצמנו גרים בה. חשוב לא פחות לסייר היטב בשטחים הציבוריים כמו הגינות ואזורי הישיבה, הסלון, המסעדה, הבריכה, חדרי הכושר והפעילות – שם בעצם “נאפת” איכות החיים היומיומית. 

שיחה עם דיירים, עובדים ומנהלי המקום יכולה אף היא לתת תחושה אמיתית של האווירה השוררת והמגוון האנושי הקיים בה. לבסוף, חשוב לקבל תמונה ברורה על מסלולי המעבר האפשריים, עלויות ומחירים, תנאי תשלום, שירותים נלווים וכדומה. כך ניתן יהיה לקבל החלטה מושכלת תוך בחינה יסודית של ההתאמה האישית למסגרת החיים החדשה.

אנו ממליצים בחום לכל המעוניין בדיור מוגן ליצור קשר ולתאם הגעה לסיור התרשמות באחד ממתחמי הדיור המוגן של בית בכפר. זוהי ההזדמנות שלכם לחוות ולהרגיש מהצד הפנים את איכות החיים, האווירה, הפעילויות והשירותים שבית בכפר מציע. כדי שתוכלו לקבל החלטה מושכלת האם המעבר לדיור מוגן הוא הצעד הנכון עבורכם. אנו נשמח לארח אתכם ולענות על כל שאלה.

בניית אתרים | חווית משתמש | פיתוח תוכנה