עמוד הבית בית בכפר > מאמרים לבני הגיל השלישי > החיים הטובים של בני הגיל השלישי החדש

החיים הטובים של בני הגיל השלישי החדש

מי אמר שהעולם שייך לצעירים? הגיל השלישי החדש כבר ממש כאן. מבוגרים בעידן הנוכחי אינם דומים למקביליהם בדורות הקודמים. אם בעבר סימל הגיל השלישי את התחנה האחרונה בחייו של אדם, הרי שכיום צומח כאן דור חדש של "מבוגרים צעירים", שמבקש לחיות את החיים במלואם וליהנות משלל היתרונות וההטבות שמזמנת לו התקופה שלאחר הפרישה. 

הגיל השלישי החדש מנפץ את המיתוסים המקובלים באשר לגיל המבוגר. היציאה לפנסיה היא לא הסוף אלא ההתחלה של תקופה חדשה ונפלאה. מבוגרים בימינו מסרבים להיענות לסטריאוטיפ האדם הקשיש והמתבודד, היושב ספון בביתו בחוסר מעש, ודורשים הכרה בקיומם ובזכויותיהם. הם שואפים להיות חלק מהקהילה ולקחת חלק פעיל בפעילויות חברה, תרבות וספורט.

תוחלת החיים המתארכת והולכת, מכתיבה כיום גישה שונה ביחס לאוכלוסיית הגיל השלישי. מבוגרים בני הגיל השלישי החדש מחפשים דיור מוגן שיעשיר אותם מבחינה קהילתית, חברתית ותרבותית. לאור זאת הוקמו רשתות הדיור המוגן הראשונות בארצות-הברית, שמטרתן לאפשר למבוגרים מיצוי מרבי של שנותיהם היפות. בישראל ענף הדיור המוגן מפותח מאוד. הרשתות האיכותיות והיוקרתיות מספקות לדיירים מגוון רחב של שירותים, כגון: שירותי אחזקה, מערך סיוע רפואי, שירותים סוציאליים, פעילויות חברה, תרבות וספורט וכן הסעות.

 רשתות הדיור המוגן המובילות המשיכו לספק את כול צרכי אוכלוסיית הגיל השלישי גם במצבים מורכבים. שגרת החיים ברשת בית בכפר לא פסקה אף לרגע גם בתקופת הקורונה: מידי יום השתתפו הדיירים בפעילויות קבוצתיות שחיזקו את תחושת ה-"ביחד". זמן האיכות שבילו הדיירים אלה עם אלה, תרם להעלאת המורל ולהפחתת החרדה. 

נשות "הפרלמנט" של בית בכפר ביתן אהרון, נאווה סמבורסקי, רותי אברכהן, מרתה קפלן, רבקה עדן ויהודית שחר, סיפרו על החיים בדיור המוגן בתקופת הקורונה בראיון שפורסם באתר מאקו: "הבית נתן לנו הרגשה טובה, אנחנו פה ביחד, אנחנו לא לבד, יוצאים מהחדר ופוגשים אנשים. אם היינו בדירה בעיר היינו יוצאים מהחדר ולא רואים אף אחד. אנחנו יצרנו לעצמנו משפחה גרעינית חליפית, לאחרונה". החיים בבית בכפר ממשיכים, כאמור, כרגיל, בימים יפים ובימים "גשומים" כאחד. 

פעילויות לבני הגיל השלישי החדש

חיי קהילה, חברה ותרבות

 

דיירי הרשת נהנים מהיצע מגוון של פעילויות חברה ותרבות מידי יום: הרצאות, כנסים, חוגי העשרה, והופעות של מיטב האמנים. בבית בכפר הדיירים לא יישארו לבד: בשעות הפנאי יוכלו לבלות בצוותא בבית הקפה או המסעדה באווירה רגועה, נינוחה ונעימה. אם יחפצו בכך אף יוכלו ליהנות ממשחקי חשיבה כמו ברידג' או שחמט. בנוסף, בבתי הדיור המוגן של בית בכפר עומד לרשות הדיירים ספא מפנק.   

פעילויות לשימור ולחיזוק הכושר הגופני 

 

אנו בבית בכפר, דוגלים בשמירה על אורך חיים בריא. דיירים המעוניינים בכך יכולים לפתוח את היום בשחייה בבריכה או באימון בחדר הכושר, וכמובן, להשתתף בפעילויות ספורט מגוונות המתקיימות מידי שבוע. לאחרונה, נוספו להיצע החוגים שלנו שיעורי קראטה מותאמים לבני הגיל השלישי. 

קראטה על כיסאות 

 

קראטה על כיסאות היא פעילות ייחודית המתקיימת בבית בכפר ביתן אהרון. ליאת ומשה רוקח, בעלי מרכז קראטה פולג שבנתניה, פיתחו שיטה מקורית לאימון אוכלוסיית הגיל השלישי. 

משתתפי הקורס לוקחים חלק באימון קראטה בעודם ישובים על כיסאות ומבצעים תרגילים שונים. מדובר באחת מהפעילויות הפופולריות ביותר בקרב אוהבי הספורט בבית. בשיעור לוקחים חלק מבוגרים בכול הגילים, המחכים בקוצר רוח לקיומם של המפגשים. המעוניינים בכך, יכולים לקחת חלק במופעים ייחודים של קראטה על כסאות, המתקיימים מפעם לפעם, ולהדגים את יכולותיהם בפני קהל. 

רבים ממשתתפי הפעילות חשים כי היא תורמת להם מבחינה בריאותית ומבחינה נפשית. בנוסף היא משמרת את תחושת המסוגלות ואת חיוניותם של בני הגיל השלישי החדש. בנוסף לכך, הדיירים נהנים מחוגי התעמלות דוגמת פלדנקרייז, פילאטיס, יוגה וטאי צ'י

בניית אתרים | חווית משתמש | פיתוח תוכנה