עמוד הבית בית בכפר > מאמרים לבני הגיל השלישי > אסטטיקה בגיל הזהב ותהליך השתלת שיניים

אסטטיקה בגיל הזהב ותהליך השתלת שיניים

גם בגיל הזהב יש חשיבות רבה לשמירה על מראה חיצוני, בגיל זה יש גם יותר זמן לטיפוח עצמי, אחרי שבני גיל הזהב עברו כבר את השלב של הקמת משפחה, בניית קריירה וגידול ילדים. הטיפוח יכול להתבטא בהרבה דרכים, אם זה במתיחת עור, הרמת עפעפיים וניתוחים פלסטיים שונים, או פרוצדורות רפואיות אחרות. בכתבה זו ניתן מידע כללי על אחת מהבעיות האסטטיות - רפואיות שרווחת בגיל זה והיא השתלת שיניים בגיל הזהב. בעבר, הפתרון היחידי למחסור בשיניים היה שיניים תותבות. היום, יש דרך טובה הרבה יותר – גם מבחינה תפקודית וגם מבחינה אסתטית – השתלות שיניים. זה הזמן להבין בדיוק במה מדובר, איך מתבצע תהליך השתלת שיניים, מהם הסיכונים וכמה זמן לוקח בין תחילת תהליך ההשתלה ועד לחזרה לתפקוד מלא ונורמלי.

 

השתלות שיניים מתאימות כמעט לכל מצב

אם מדובר בחוסר של שן אחת, או אם חסרות כמה שיניים – תהליך השתלת שיניים הוא הפתרון שיכול להתאים. ניתן לבצע השתלת שיניים אפילו בלסת שלמה ללא שיניים. אין כאן שום הגבלה, למעט כמובן נתוניו האישיים של המטופל. אדם אשר סובל מסוכרת, אוסטיאופורוזיס או עישון, עלול להימצא כלא מתאים לעבור השתלה – אך גם הגבלות אלו אינן מוחלטות ונבדקות לגופן. היום, תהליך השתלת שיניים מתאים לכל גיל: מילדים ועד בני גיל הזהב, כאלו שעברו מזמן את שנת ה-80 להיוולדם.

 

מה כולל תהליך השתלת שיניים? 

השתל עליו מדובר בהשתלת שיניים הוא חלק מיוחד עשוי מתכת חזקה (לרוב טיטניום) שמושתל בחניכיים של המטופל ומתפקד בתור השורש של השן. אל השורש הזה מחוברת שן מלאכותית, שנראית ממש כמו שן רגילה וסטנדרטית. חשוב לדעת כי שתלים דנטליים, כמו כל שתל או עצם מלאכותי המוחדר לגוף האדם, עלולים להידחות על ידי הגוף. עם זאת, נכון להיום אחוזי ההצלחה של ההשתלה עומדים על יותר מ-95%, שהם מהגבוהים ברפואה המודרנית. השתלים מגיעים לרוב בצורת בורג באורך של עד כ-15 מילימטרים, אך במקרים בהם אין מספיק עצם שתחזיק את השתל באופן יציב, נעשה שימוש ב'שתלי דיסק' – שתלים מיוחדים המתאימים למקרים כאלו ומוחדרים אל החניכיים מהצד ולא מהמקום בו צומחת השן.

 

כיצד מתבצע תהליך השתלת שיניים?

ראשית, כחצי שעה לפני תחילת הטיפול יקבל המטופל אנטיביוטיקה ותרופות נוגדות כאבים. ההשתלה עצמה נעשית בתנאים כירורגיים וסטריליים לחלוטין, כדי להבטיח כמה שיותר סיכויים לקליטת השתל בהצלחה. השלב הבא הוא מריחת חומר מאלחש במקום המטופל (וברוב המקרים גם זריקה מאלחשת) ולאחריו תחל החדרת השתלים. אורך הטיפול עצמו משתנה בין מטופל למטופל בהתאם למספר השתלים והנתונים הפיזיים. לאחר הכנסת השתלים, נשלח המטופל לביתו לתקופה של שלושה חודשים עד חצי שנה, במהלכה השתלים ייקלטו בגופו. רק בסיום התקופה הזו ולאחר שהתברר שהשתלים נקלטו כולם בהצלחה, ייעשה השלב הסופי – חיבור שיניים מלאכותיות לכל שתל. אגב, ניתן לבצע השתלה חוזרת במקרה של דחייה.

 

לאחר ההשתלה...

כיום, תהליך השתלת שניים לא דורש התאוששות ממושכת (למעט תקופת קליטת השתלים). בתחילה, יצרוך המטופל מזון רך בלבד ומשקאות, אך אט אט הוא יוכל לחזור ולאכול כרגיל, כמובן לאחר התייעצות עם הרופא המנתח. כושר הלעיסה של מטופלי השתלת שיניים חוזר לרוב לרמה של 95% יחסית לכושר האכילה עם מערכת שיניים בריאה ומלאה. אגב, ישנם מקרים בהם הרופא המשתיל הוא לא הרופא שמבצע את שיקום הפה – כלומר, חיבור השיניים המלאכותיות לשתלים. לכן, חשוב לוודא שבמהלך הייעוץ ותכנון הטיפול, שני הרופאים יהיו נוכחים ויעבדו יחד, כדי להשיג את התוצאה הטובה ביותר.

 

חשוב לדעת...

השתלות שיניים יהיו מוצלחות במיוחד, אם המטופל ישתף פעולה ויקל על ביצוען מבעוד מועד. לכן, ממליצים הרופאים על הפסקת עישון שבועיים לפני ההשתלה וכמובן – הגעה למספר טיפולי שיניים, כהכנה לקראת ההליך עצמו. כמו כן, מומלץ לאכול ארוחה קלה לפני תחילת ההשתלה.

 

לא משנה איזה טיפול אסתטי תבחרו לעשות, דעו שבבית בכפר, רשת דיור מוגן יוקרתי לבני הגיל השלישי, יתמכו בכם ויסייעו לכם לאורך כל התהליך, עד שתחזרו לבריאות מלאה.

בניית אתרים | חווית משתמש | פיתוח תוכנה